Кривошипно-шатунний механізм призначений для перетворення зворотно-поступального руху поршня в циліндрі в обертальний рух колінчастого валу двигуна. У чотирициліндрового двигуна кривошипно-шатунний механізм складається з: - блоку циліндрів з картером; - головки блоку циліндрів; - піддону картера двигуна; - поршнів з кільцями і пальцями; - шатунів; - колінчастого вала; - маховика. Блок циліндрів об'єднує в собі циліндри, шатунно-поршневу групу і інші системи двигуна. Він є основою двигуна, в якій є безліч литих каналів і свердлень, підшипників і заглушок. Саме в блоці циліндрів обертається (на підшипниках) колінчастий вал. У внутрішніх порожнинах блоку циркулює рідина системи охолодження, там же проходять і масляні канали системи масщення двигуна. Велика частина з навісного устаткування двигуна монтується, знову ж таки, на блоці циліндрів. Нижня частина блока називається картером. Головка блоку циліндрів є другою по значимості і по величині складовою частиною двигуна. В головці розташовані камери згоряння, клапани і свічки циліндрів, в ній же на підшипниках обертається розподільний вал з кулачками. Так само, як і в блоці циліндрів, в його головці є водяні і масляні канали і порожнини. Головка кріпиться до блоку циліндрів і, при роботі двигуна, складає з блоком єдине ціле. Основні несправності кривошипно-шатунного механізму, їх ознаки, причини виникнення і способи усунення № п/п | Несправність | Ознаки | Причини виникнення | Способи усунення |
---|
1. | Передчасне спрацювання корінних і шатунних шийок колінчастого вала і їх підшипників. | 1. Глухі стуки при переході на великі оберти колінчастого вала. 2. Зниження тиску мастила. | 1. Застосування інших, ніж передбачено в інструкції мастил, несвоєчасна їх заміна. 2. Перегрів двигуна. | Провести ремонт двигуна. | 2. | Спрацювання поршневих пальців і втулок верхніх головок шатунів. | Дзвінкі металічні стуки при різкому збільшенні обертів колінвала. | 1. Природне спрацювання пальців і втулок. 2. Використання інших, ніж передбачено інструкцією по експлуатації пального і мастил. | Замінити зношені деталі. | 3. | Передчасне спрацювання циліндрів, поршнів, поршневих кілець. | Зниження компресії, збільшення витрати мастила, сильне диміння з вихлопної труби. | Часті перегрівання двигуна, застосування інших, ніж передбачено інструкцією мастил і пального. | Замінити спрацьовані деталі. | 4. | Залягання поршневих кілець, їх поломка. | Втрата потужності двигуна, зниження компресії. | Відкладення нагару на кільцях, втрата пружності кілець. | Замінити кільця. |
Чинники, що впливають на тривалість роботи кривошипно-шатунного механізму Перший чинник, зменшуючий ресурс двигуна - часті перевантаження автомобіля. Якщо завантаження салону, багажника і причепа перевищує всі розумні межі, то, рухаючись на такій перевантаженій машині тривалий час, ви ризикуєте виробити ресурс двигуна раніше вказаного терміну. Другим чинником, що впливає на термін служби вашого двигуна, є рух з максимально можливою швидкістю тривалий час. Третій чинник, який прискорює спрацювання двигуна - екологія. Брудне повітря і брудні дороги руйнуюче діють на структуру металу, зменшуючи ресурс двигуна. Тому не слід забувати вчасно проводити заміну фільтрів, в міру можливості застосовувати чисті масла і бензин, стежити за зовнішнім виглядом двигуна автомобіля. Хоча б раз на рік, його слід очищати від бруду і мити з використанням спеціальних рідин.
Спросить на форуме интернет магазин рыболовных снастей киев Интернет-магазин Вентолюкс - лучшие угловые вытяжки
|